בניין ללימודים קדם אקדמאיים הטכניון

מיקום הפרויקט : חיפה

היקף הפרויקט: 7,000 מ"ר

שנת הקמה: 2000

המזמין: טכניון

 

קרא עוד

כאשר תוכנן המבנה לראשונה, העיקרון התכנוני היה בחשיבה על הצעירים המתחילים את דרכם באקדמיה. הכיתות והשירותים הנלווים תוכננו מסביב לרחוב פנימי שבו פינות רבות בהן יכולים הם להנעים את זמנם בין השיעורים. גם כיום, שנים אחרי התכנון המקורי, הרחוב המרכזי המואר בתאורה טבעית דרך חלונות בתקרה מתפקד ביעילות. ראיה זו היא שהנחתה את התכנון למבנה המחודש שנועד לאגף נוער שוחר מדע.

עם הרחבת המבנה נוצרה הזדמנות להארכת הרחוב הפנימי ולהוספת פונקציות חדשות לאורכו. חלק נרחב מהרחוב משמש באגף החדש לתצוגות. פינות מרגוע חדשות הוספו לאורכו כקפיטריה חדשה ומרפסת נוף רחבה. בשל המשכת הרחוב הפנימי נוצר קשר בין המבנה הישן ובין האגף החדש וכמו כן קשרים בין הסטודנטים מהתחומים השונים.

הכניסה למבנה החדש היא מטיילת חדשה. מעבדות הלימוד השונות: כימיה, פיזיקה, ביולוגיה והיי-טק ממוקמות בקומה התחתונה. כיתות הלימוד ממוקמות בקומה העליונה, קרובות לכניסה החדשה. חלק מהכיתות והמעבדות ממוגנות ויכולות לשמש כמקלטים בעת הצורך. שתי הקומות מחוברות בחלל תצוגה גבוהה, אזור גמיש זה מאפשר מגוון פעילויות ותצוגות עם מבחר רב של נקודות תצפית שונות על המתרחש.

חשיבות רבה ניתנה לפתיחת מרפסת אל הנוף המשמש כהשראה לפעילויות הסטודנטים.

המבנה כולל אודיטוריום המיועד ל- 150 אנשים.