מעונות צוות איכילוב

שם פרויקט: מגדל מגורים מרכז רפואי ע"ש סוראסקי
מיקום הפרויקט : תל אביב
היקף הפרויקט: 274 יח"ד, 30,000 מ"ר.
שנת הקמה: 2017
המזמין: מרכז רפואי ת"א (ביה"ח איכילוב)

 

קרא עוד

מגדל מעונות צוות מרכז רפואי תל אביב
בשנים האחרונות אנו עדים להופעתם של פרויקטים למגורים ברי- השגה המיועדים לעובדי חברות שונות ואף ממומנים על ידם. פרויקטים אלו הם חלק ממגמה אורבנית, חברתית וכלכלית המכוונת ליצירת סביבת עבודה מקיימת, גישה נוחה למקומות העבודה ויצירת קהילתיות.
פרויקט מגדל מעונות צוות במרכז הרפואי איכילוב, תוכנן ע"י משרד אדריכלים מנספלד קהת שזכה בתחרות אדריכלים בשנת 2014. בתחרות התמודדו 5 משרדי אדריכלים על פי פרוגראמה מוכתבת ע"י הנהלת בית החולים.
מטרת הפרויקט הייתה לאפשר לעובדי בית החולים ולבני משפחותיהם מגורים ברי השגה הקרובים למקום העבודה בתוך קהילה הומוגנית.
מיקומו של המגדל הוא בצד הדרום-מזרחי של מתחם בית החולים ולו שתי כניסות. כניסה אחת מרחוב דפנה, המחברת את הדיירים ישירות אל העיר, וכניסה שנייה מתוך מתחם בית החולים, אליה מגיעים מרחוב הנרייטה סולד.
בבניין 274 דירות, המוצעות להשכרה לעובדי המרכז הרפואי בלבד. תמהיל הדירות כולל: דירות סטודיו בשטח 25 מ"ר, דירות 2 חדרים בשטח 36 מ"ר ודירות 3 חדרים בשטח 56 מ"ר.
המגדל כולל 20 קומות מגורים המתנשאות מעל 7 קומות חניה. על גג החניון, בקומה 8, נבנתה קומה ציבורית הכוללת מעונות יום, חצר מגוננת וחדר כושר כמו כן נמצאת בקומה זו המבואה לקומות המגורים.
קומת החצר הציבורית מייחדת את הבניין, מנתקת אותו מהמולת העיר ומשמשת כמרחב ציבורי פתוח . החצר כוללת עצי פרי, מדשאות, גינות צמחי נוי ותבלין ומתקני משחק. ממפלס זה ניתן לצפות על העיר מלמעלה מתוך מרחב ירוק ופתוח.
קומות המגורים כוללות 19 קומות טיפוסיות שבכל אחת מהן 14 דירות, וקומת גג, הכוללת 8 דירות ומרפסת גג לרווחת דיירי המגדל. (מרפסת הגג יכולה לשמש גם לאירועים). ניתן לשנות את חלוקת הדירות באופן מודולארי כך שכל שתי דירות צמודות של 3 חדרים, יכולות להפוך לשלוש דירות של 2 חדרים. במקרה זה, יגדל מספר הדירות בקומה.
על מנת להימנע, עד כמה שניתן, מאילוצי קונסטרוקציה המוכתבים מחלוקת העמודים של החניון הקיים, התקבלה החלטה תכנונית עקרונית, כי העמודים הממשיכים מקומות החניון לקומות העליונות, ימוקמו במרפסות המגורים לאורך חזיתות המבנה. החלטה זו מותירה מרחב תכנון גמיש ומודולרי לדירות, בשני טורים אורכיים לאורך גרעין המבנה, ללא אילוצים קונסטרוקטיביים.
חזותו המגוונת והמעניינת של הבניין היא תוצר של 'משחק' בין המודולים של הדירות, רפפות הצללה ופאנלים המסתירים את מערכות הבניין. רפפות ההצללה הן אנכיות ומותאמות לכיווני השמש ממזרח וממערב.
חזית זו משתלבת בנוף העירוני הסובב. המרפסות המאורכות והרפפות המוטמעות בהן מקבלות השראתן מהמרפסות התל אביביות האהובות.
המגדל עצמו מחופה באלוקבונד בגוון לבן, כך שחזותו מתחברת לתל אביב והעיר הלבנה בדרך אלגנטית וצנועה.
הפרוייקט אוכלס בספטמבר 2017.