איצטדיון סמי עופר

שם הפרויקט: אצטדיון סמי עופר- חיפה

בשיתוף עם: KSS, London.

מיקום הפרויקט: נאות פרס, חיפה

היקף הפרויקט: 240 דונם, 90,000 מ"ר.

שנת הקמה: 2014

המזמין: החברה הכלכלית חיפה

מנהלת פרויקט:  החברה הכלכלית חיפה

 

אצטדיון  סמי עופר הממוקם במבואות הדרומיים של חיפה, מכיל 30,000 מושבים המחולקים לאזורים שונים ולרמות כרטיסים שונות. האצטדיון כולל את כל הפונקציות הדרושות להפעלתו לפי התקנים המעודכנים של UEFA ו- FIFA, ארבעה מתחמים של מלתחות, חדרי שופטים, חדרי תדריכים, חדרי תקשורת ובקרה.

בין המאפיינים של האצטדיון –  קרבת היציעים למגרש, צורת ה-Bowl של היציעים, איכות המושבים, זוויות ראיה אופטימליות, התאמתו למופעים על כר הדשא, שטחי הסעדה ואירוח, מועדוני מנויים- מועדוני כסף, VIP ותאי צפייה.
באצטדיון עמדות שידור וצילום ברמה הגבוהה ביותר, המאפשרות שידורים לכל רחבי העולם.

ציפוי המבנה מורכב מ"קשקשי" מתכת בגוון זהב הנותנים לו את מראהו הייחודי.
העיצוב האייקוני של האצטדיון הפך אותו לאחד מהסמלים המאפיינים את העיר חיפה.
באצטדיון התקיימו גם אירועים רבי משתתפים ובכך הפך לאחד ממרכזי הבילוי והספורט הבולטים באזור הצפון.

לאורך כל החזית המערבית של המגרש הגובלת בכביש מס' 4, תוכננה ככר עירונית גדולה המאפשרת מקום כינוס ולקיום ירידים ומופעים. במפלס הכיכר, בצמוד לה תוכננו כ-25,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, בילוי והסעדה.
כל החזית המערבית והשוליים הצפוניים והדרומיים מיועדים לשטחי מסחר, תצוגה, משרדים ומועדונים.
באצטדיון עצמו אפשר יהיה לקיים פעילויות ספורטיביות ומופעים לקהל הרחב.
בסביבתו המידית של האצטדיון יש כ- 1,300 מקומות חניה.

אצטדיון סמי עופר בחיפה, נבנה ביוזמת עיריית חיפה ותוכנן על פי הסטנדרטים האירופאיים הגבוהים ביותר ועל פי הנחיות אופ"א ופיפ"א. האצטדיון המכיל 30,000 מושבים מקורים, נפתח בספטמבר 2014 ומלבד משחקי הקבוצות החיפאיות, שימש עד כה גם למשחקים בינלאומיים וזכה לשבחים רבים מכל המשתמשים.
במתחם הנקרא "קריית הספורט והבילוי חיפה", תבנה ארנה רב שימושית שתכלול בריכות שחיה, מגרשי כדור עף, כדור יד, ובנוסף מלון עם 150 חדרים המיועד במיוחד לשחקנים אורחים.

 

קרא עוד

רקע
לפני מספר שנים החליטה הנהלת עירית חיפה כי יש צורך דחוף להקמת קרית ספורט חדשה בעיר. איצטדיון קרית אליעזר הוא ישן ומיושן, איצטדיון קרית חיים עוד יותר מוזנח ומצד שני, לעיר יש קבוצת כדורגל מפוארת – מכבי חיפה – המביאה כבוד, ענין ואלפי אוהדים. המשימה הוטלה על החברה הכלכלית חיפה. הצוות שנבחר כולל את החברה הלונדונית KSS, אדריכלים מנספלד-קהת.

קונספט תכנוני
הקונספט התכנוני היה להקים מתקן רב תכליתי הכולל איצטדיון ל- 30,000 צופים המתאים לגמר אליפויות אירופה ולתקני FIFA העדכניים. מבנה ספורט רב שימושי הכולל בריכות שחיה, מגרשי כדורגל, כדור עץ, כדור יד, ובנוסף שני מגרשי אימונים משוכללים. הוחלט לשלב בקומפלקס מלון של 150 חדר המיועד במיוחד לשחקנים אורחים. כמו כן, הוחלט כי המרכז יהיה לא רק ספורטיבי אלא גם חברתי, מסחרי ובידורי, לכן שולבו בקומפלקס 25,000 מ"ר של מסחר, מסעדות, מועדונים, אולמות ארועים, אולמות תצוגה וכו'. החלטה מהותית היתה כי המתקנים יהיו שימושיים לתפעול נכים ומותאמים לצופים נכים.

הפתרון התכנוני
האצטדיון מכיל 30,000 צופים המחולקים לאזורים שונים ולרמות כרטיסים שונות. האצטדיון כולל את כל הפונקציות הדרושות להפעלתו לפי התקנים המעודכנים של FIFA, מלתחות, חדרי שופטים, חדרי תדריכים, חדרי תקשורת ובקרה. בצידו הדרומי ממוקמת הארנה מבנה ספורט רב תכליתי מקורה. בצד הצפוני ממוקמים 2 מגרשי אימונים. גולת הכותרת של התכנון היא ככר עירונית גדולה לאורך כל החזית המערבית של המגרש הגובלת בכביש מס' 4, המאפשרת מקום כינוס לאלפי אנשים לקיום ירידים ומופעים, כיכר כזו אין למעשה היום בחיפה. בצידו הצפוני של האתר ממוקם בית המלון עם 150 חדרים. כל החזית המערבית והשוליים הצפוניים והדרומיים מיועדים לשטחי מסחר, תצוגה, משרדים ומועדונים. באיצטדיון עצמו אפשר יהיה לקיים פעילויות ספורטביות , מופעים וקיטנות לילדים בקיץ. בסביבתו המיידית של האיצטדיון יהיו 1,300 מקומות חניה בחניונים פתוחים ומקורים.
אצטדיון סמי עופר בחיפה, נבנה ביוזמת עיריית חיפה ותוכנן על פי הסטנדרטים האירופאיים הגבוהים ביותר ועל פי הנחיות אופ"א ופיפ"א. האצטדיון המכיל 30,000 מקורים, נפתח בספטמבר 2015 ומלבד משחקי הקבוצות החיפאיות, שימש עד כה גם למשחקים בינלאומיים וזכה לשבחים רבים מכל המשתמשים. (יומו השני של ג'ירו ד'איטליה נפתח באצטדיון סמי עופר…)
נוחיות הצופים בא לידי ביטוי בקרבת היציעים למגרש, צורת ה-Bowl של היציעים, איכות המושבים, זויות ראיה אופטימליות, הנגשה למוגבלי תנועה, מערכות הסעדה שונות, מועדוני מנויים- מועדוני כסף, VIP ותאי צפייה.
ציפוי המבנה מורכב מ"קשקשי" מתכת בגוון זהב הנותנים למבנה את מראהו הייחודי.
העיצוב האייקוני של האצטדיון הפך אותו לאחד מהסמלים המאפיינים את העיר חיפה. באצטדיון התקיימו גם אירועים רבי משתתפים ובכך הפך לאחד ממרכזי הבילוי והספורט הבולטים באזור הצפון.